dimarts, 23 de maig del 2017

VISITEM L'EXPOSICIÓ D'ELOY TÁRRAGA

Aquest dimarts 23 de maig hem anat al Palau dels Marquesos de Vivel per veure l'exposició de quadres d'Eloy Tárraga, Mitogonías. En les seues pintures, hem vist com Eloy ha representat a diversos personatges de la mitologia grega sense rostres ni cos.

Hem aprofitar per fer-li una xicoteta entrevista per poder conèixer-lo millor, i a més hem fet un taller de dibuix molt divertit amb ell en el qual hem creat les nostres pròpies mitogonies.

Ací us deixem l'entrevista a Eloy perquè també el pugueu conèixer:


- Bon dia Eloy, quan vas començar a veure que t'agradava dibuixar?

- La veritat és que em vaig adonar des de molt xicotet, ja que jo veia molt la televisió, llegia molts còmics... i sempre he tingut eixa passió per dibuixar aquelles coses que jo veia.

- Has d'estudiar alguna cosa especial per dedicar-te a pintar?

- Clar, jo vaig fer el batxiller artístic, que és el batxiller que triem les persones que volem dedicar-nos a la fotografia, al cine, al dibuix... i també vaig fer la carrera de Belles Arts a València.

- Com és que pintes aquests personatges mitològics?

- Doncs per a mi, la mitologia té una màgia especial. Antigament, les persones intentaven respondre a  preguntes desconegudes per ells amb la mitologia i les seues històries màgiques.

- Per què pintes sense cos?

- Si a tu et diuen que t'imagines a Zeus, segurament imaginaràs a un senyor amb barba i amb un raig a la mà... però al moment de posar-li ulls, nas o boca, la teua imatge serà molt diferent de la que s'ha imaginat el teu company. Per això, he pintat aquests quadres amb símbols que tot el món sabria reconèixer, com màscares, però cap dels personatges té cara.

- A banda dels quadres, fas algun tipus de treball més com dibuixos per llibres o cartells?

- Clar, he fet cartells, videojocs, un poc de cartes... i alguna portada per a un disc, també.

- Pots viure dels quadres que pintes o del teu treball de pintor?

- No ara mateix, perquè estic començant... però eixa és la meua idea, m'agradaria poder viure dels meus quadres.

- A més del dibuix o la pintura, et dediques a altres tipus d'arts?

- Vos vaig a fer una xicoteta confessió... a mi sempre m'ha agradat molt la música, i l'instrument que més m'agrada és la bateria. Fa un temps vaig estar mirant com escriure les partitures per a una bateria, però aprendre a tocar-la és una cosa que m'agradaria fer més endavant.

- Com podríem nosaltres aprendre a dibuixar o pintar com tu?

- Sempre aprendreu dibuixant molt i no tenint por a fer-ho mal. Quant més dibuixeu, millor ho fareu i més podreu comparar en el futur quan mireu al que heu fet prèviament.

- Què és el que més t'agrada del teu treball?

- M'encanta pintar, perquè cada vegada que vosaltres mireu un dels meus quadres, realment esteu mirant dins del meu cabet, i jo vos estic deixant vore la màgia que hi ha darrere de cada pintura. Els quadres són una manera d'expressar el que passa pel cap del pintor.

- Has guanyat algun premi?

- Sí, vaig guanyar el premi de la ONCE l'any 2008.

- Com aconsegueixes que les teues obres arriben al públic?

- Doncs fent i treballant molt. Si treballes i et meneges prou, aconsegueixes que la informació arribe a diferents persones pel boca a boca; així que realment el que faig es menejar-me molt i no parar.

- Quin va ser el teu primer dibuix?

- No ho sé! Però segurament ma mare el tindrà guardat per alguna part! Sí recorde un dibuix que vaig fer l'últim curs d'infantil; vaig agafar dos fulls i vaig pintar en gran un jugador del València. amb rotoladors, i tot...

- En aquestos quadres diu que has utilitzat tècnica mixta sobre taula. Què és això?

- Mireu, com jo dissenye videojocs, vaig fer un dibuix amb l'ordinador i li vaig donar una miqueta de color. Després, això ho vaig passar al quadre i amb capes d'oli vaig anar pintant i fent el dibuix poc a poc. Són dues tècniques diferents, i com les he fusionades, per això he utilitzat una tècnica mixta.

- Quin és el teu pintor favorit?

- En tinc molts, però un d'ells és Sorolla, que segur que el coneixeu!

- Abans d'anar-nos, tens algun consell per a nosaltres?

- Jo vos aconselle que treballeu molt i que no tingueu por d'equivocar-vos. Si feu coses, sempre estareu millorant, encara que vos isca mal... Però si no feu res, sempre anireu cap arrere. Avançar sempre és bo, per molt xicotet que siga el pas que pegueu.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada